niedziela, 12 sierpnia 2012

La Baule od kuchni

Weekend minął zdecydowanie za szybko, ale pocieszam się, że przyszła środa jest dniem wolnym od pracy. Sobotę i niedzielę przeznaczyłam na słodkie lenistwo na plaży w La Baule położonym ok. 70 km od Nantes. Zajechaliśmy akurat w porę obiadową, więc gdy tylko zajęliśmy miejscówkę na plaży, zostawiłam moje towarzystwo i udałam się w poszukiwaniu godnej restauracji/bistro. Mój wybór padł na La Croisette. Miałam ogromną chęć na carpaccio, a będąc w ubiegły weekend w La Baule byłam w niej na kawie i zauważyłam w karcie ogromny wybór tejże przystawki. Mój wybór padł na carpaccio w stylu włoskim z pesto, balsamico, rukolą i parmezanem, a ku mojej radości okazało się, że w cenie jednego carpaccio drugie dowolne jest gratis. Spośród szerokiego wachlarza możliwości skusiłam się na wersję po japońsku z sosem sojowym z sezamem, wasabi i marynowanym imbirem. Obie wersje były smaczne, ale moje serce zdecydowanie podbiła wersja z pesto. Mięso było cieniutko pokrojone, delikatne, dokładnie takie jak powinno :-) Foodgazm. Na deser postanowiłam poszukać lodziarni. Moją uwagę przykuła Amorino - włoska lodziarnia. Jak głosił szyld wewnątrz lokalu lody są przygotowywane w tradycyjny sposób z jaj od szczęśliwych kur i z pełnotłustego mleka. Przy kasie wybiera się rozmiar rożka lub kubeczka, płaci się i podchodzi z rachunkiem do miłej pani, która wyglądała na właścicielkę przybytku. Bardzo spodobał mi się pomysł, że rozmiar kubeczka/rożka nie determinuje ilości gałek. Jeśli ktoś ma taki kaprys, to mógłby w średnim pojemniczku spróbować nawet kilku smaków :-) Ja wybrałam przy wczorajszej wizycie czekoladę z orzechem laskowym i ciasteczko korzenne, natomiast dzisiaj jogurt, pistację, karmel z atlantycką solą i mascarpone z karmelizowaną figą. A to wszystko z gorącym aromatycznym espresso. Foodgazm 2. W środę, jeśli tylko pogoda na to pozwoli, znowu w planach wypad do La Baule i chyba wiem gdzie mnie nogi znów zaprowadzą...


Carpaccio à l'Italienne


Lody speculoos i czekolada z orzechem laskowym, cafe macchiato



La Croisette
Villa des Aulnes
31, place du Maréchal Leclerc

Amorino
40 avenue du Général de Gaulle
44500 La Baule Escoublac


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz