środa, 28 marca 2012

Zupa z czerwonej soczewicy z harissą

Jakiś czas temu wzięło mnie na strączkowe: fasolę, ciecierzycę (Uwielbiam hummus!) i soczewicę. Zawierają dużo białka i witamin z grupy B, a ponadto są bardzo sycące. Ostatnio miałam okazję zrobić po raz pierwszy falafle, teraz postawiłam na danie mniej czasochłonne - zupę z czerwonej soczewicy z dodatkiem orientalnej pasty harissa. Przepis na tę zupę znalazłam w marcowym numerze Kuchni i od razu przyciągnął moją uwagę swoją prostotą. Wydaje mi się, że ta zupa będzie świetnym pomysłem na obiad w okresie jesienno-zimowym, ponieważ jest bardzo gęsta, rozgrzewająca i syci na dłuuugo, ale mój obecny apetyt na strączkowe nie pozwolił mi pozostać na ten przepis obojętną  ;-) Bardzo ciekawe połączenie słodyczy i ostrych, zdecydowanych smaków. Przepis poniżej. Polecam!

Składniki:

-250 g czerwonej soczewicy
-1,5 l bulionu warzywnego
-4 ząbki czosnku
-mała cebula
-2 czerwone papryki
-puszka pomidorów bez skórki
-oliwa do smażenia
-sól, cukier, pieprz
-1,5 łyżeczki harissy
-garść świeżej mięty (w oryginalnym przepisie kolendra, ale niestety nie mogłam jej nigdzie dostać)

Soczewicę płuczemy i zalewamy gorącym bulionem, aż będzie al dente. Papryki myjemy, usuwamy nasiona i kroimy w dość drobą kostkę; siekamy czosnek i cebulę. Rozgrzewamy na patelni odrobinę oliwy i smażymy wszystko ok.5 minut. Następnie dodajemy podsmażone warzywa oraz pomidory  do garnka z soczewicą i wywarem. Przyprawiamy solą, cukrem, pieprzem i harissą. Gotujemy na małym ogniu do momentu, aż soczewica będzie zupełnie miękka. Zupę podajemy posypaną świeżą zieleniną. U mnie była to mięta, ale równie dobrze można ją zastąpić pietruchą :-)

Smacznego!






3 komentarze:

  1. na pewno smakuje bosko !
    Szana,
    zapraszam do siebie,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam eksperymenty z soczewicą :) Próbowałam też już dodawać harissę do kremowej zupy (ale z brokułem i batatem), a efekty tego były smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tosiu, na tę Twoją zupę krem już sobie ostrzę zęby, bo uwielbiam słodkie ziemniaki pod każdą postacią. Ta zupa musi być pyszna! Ostatnio wypróbowałam od Was spaghetti z musem z awokado i jestem nim zachwycona! :)

      Usuń